6 lutego z inicjatywy minister Katarzyny Hall w MEN odbyło się spotkanie z uczonymi, sygnatariuszami listu otwartego „Ratujmy historię, ratujmy polski kanon”, w którym zgłosili obawy co do kształtu nowej podstawy programowej z języka polskiego oraz historii. W spotkaniu uczestniczyli także profesor Henryk Samsonowicz, Zofia Kozłowska z Polskiego Towarzystwa Historycznego, podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Krzysztof Stanowski oraz przedstawiciele zespołów (uczeni oraz nauczyciele), które tworzyły nową podstawę programową z obu przedmiotów.
Prof. Zbigniew Marciniak zapowiedział, że MEN wyda komentarz do podstawy ze wskazówkami metodycznymi dla nauczycieli i zapisze w nim m.in., by w liceach w bloku zagadnień do wyboru nauczyciele wybierali temat „Ojczysty panteon i ojczyste spory”, w którym są poruszane problemy walki powstańczej.
Spotkanie zakończyło się uzgodnieniem, że zapoczątkowany spotkaniem dialog na temat podstawy programowej będzie kontynuowany.
MEN, 6.02.2009, Rzeczpospolita, 7.02.2009
Prof. Zbigniew Marciniak zapowiedział, że MEN wyda komentarz do podstawy ze wskazówkami metodycznymi dla nauczycieli i zapisze w nim m.in., by w liceach w bloku zagadnień do wyboru nauczyciele wybierali temat „Ojczysty panteon i ojczyste spory”, w którym są poruszane problemy walki powstańczej.
Spotkanie zakończyło się uzgodnieniem, że zapoczątkowany spotkaniem dialog na temat podstawy programowej będzie kontynuowany.
MEN, 6.02.2009, Rzeczpospolita, 7.02.2009
A.D./A.B., 6 lutego 2009
Zobacz też:
Do czego służy Marszałek czyli jak uczyć historii w szkole