Gazeta Szkolna publikuje artykuł Wojciecha Książka wiceministra edukacji w latach 1997-2001. Autor porównuje zamieszczone w poprzednich numerach Gazety Szkolnej wywiady z prof. Mirosławem Handke, byłym ministrem edukacji, i Romanem Giertychem – obecnym ministrem.
Istotę różnicy w myśleniu o oświacie obu ministrów zawiera, zdaniem autora, postulat ministra Handke aby ministrami edukacji nie zostawali szefowie partii politycznych, bo wpływa to na zbytnią ideologizację resortu. Zdaniem Wojciecha Książka ministerstwo zamiast planować kolejne reformy powinno rzetelnie korygować uchybienia. Powinno też dbać o nauczycieli, interweniując chociażby w sprawę emerytur pomostowych, które, zgodnie z projektami ministerstwa pracy mogą być nauczycielom odebrane.
Autor apeluje do resortu edukacji o przeanalizowanie zagadnienia egzaminu maturalnego (poziomy egzaminu i liczby przedmiotów obowiązkowych), przyszłości liceów profilowanych i wzmocnienia roli praktyk w firmach i zakładach rzemieślniczych.
(Gazeta Szkolna Nr 34 z 24.04.2007)
Istotę różnicy w myśleniu o oświacie obu ministrów zawiera, zdaniem autora, postulat ministra Handke aby ministrami edukacji nie zostawali szefowie partii politycznych, bo wpływa to na zbytnią ideologizację resortu. Zdaniem Wojciecha Książka ministerstwo zamiast planować kolejne reformy powinno rzetelnie korygować uchybienia. Powinno też dbać o nauczycieli, interweniując chociażby w sprawę emerytur pomostowych, które, zgodnie z projektami ministerstwa pracy mogą być nauczycielom odebrane.
Autor apeluje do resortu edukacji o przeanalizowanie zagadnienia egzaminu maturalnego (poziomy egzaminu i liczby przedmiotów obowiązkowych), przyszłości liceów profilowanych i wzmocnienia roli praktyk w firmach i zakładach rzemieślniczych.
(Gazeta Szkolna Nr 34 z 24.04.2007)
I. D., 25 kwietnia 2007