„Jak naprawić to, co napsuła religia w szkołach” – taki tytuł nosi tekst Macieja Gduli, zamieszczony na stronach Krytyki Politycznej. „Rzecz nie w tym – pisze Maciej Gdula – że religia indoktrynuje uczniów [...]. Chodzi o to, że obecność religii w szkołach publicznych de facto jako jedynego przedmiotu odnoszącego się do kwestii etycznych, duchowych i seksualnych przypieczętowała monopol kościoła katolickiego na zabieranie głosu w tych sprawach w sferze publicznej, ograniczając znaczenie demokratycznej debaty.”. Jako odtrutkę, autor proponuje wprowadzanie w szkołach od najmłodszych klas zajęć z filozofii, zajęć o zdrowiu oraz zajęć z religioznawstwa. „Negatywny wpływ religii na wychowanie i debatę publiczną można ograniczać – pisze – wprowadzając do szkół przedmioty, które sprawią, że kwestie etyki, duchowości i cielesności będą rozważane z wielu perspektyw, wzbogacając zarówno wychowanie, jak i demokrację.”
www.krytykapolityczna.pl 27.07.2010
www.krytykapolityczna.pl 27.07.2010
A.D., 27 lipca 2010
Zobacz też:
Maciej Gdula: Jak naprawić to, co napsuła religia w szkołach.