Roman Giertych pisze list na koniec roku 2006, podsumowując swoje najważniejsze dokonania.
Konferencja prasowa Romana Giertycha dotycząca ankiety z realizacji zajęć edukacyjnych Wychowanie do życia w rodzinie. Duże zdjęcie Romana Giertycha, obok pochlebne opinie o jego pracy – takie reklamy ministra edukacji, zakupione przez MEN, pojawiają się w siedmiu dużych regionalnych dziennikach.
Roman Giertych w „Rzeczpospolitej” informuje, że reklamy zamieszcza z funduszy, które jego poprzednicy „przeznaczali na cele reprezentacyjne”. Zapowiada, że ogłoszenia będą ukazywały się nadal, jako, że media na co dzień „wypisują kłamstwa o jego pracy w ministerstwie”, więc tą metodą MEN chce dotrzeć do społeczeństwa. ("Rzeczpospolita 29.12.2006)
Duże zdjęcie Romana Giertycha, jego list do rodziców, nauczycieli i uczniów oraz pochlebne opinie o jego pracy – takie reklamy, zamieszczone na koszt resortu edukacji, ukazały się w siedmiu dużych dziennikach. Ministerstwo Edukacji na swoich stronach internetowych zamieściło komentarz rzecznika prasowego w tej sprawie; zdaniem MEN, „media rzadko obiektywnie piszą o rozpoczętym przez Ministra Romana Giertycha procesie naprawy polskiej szkoły i oświaty. Ze względu na nieprzychylność, a chwilami nawet stronniczość mediów Ministerstwo zdecydowało się na taką formę publikacji, aby za pośrednictwem mediów dotrzeć ze swoim przekazem do możliwie szerokiego grona odbiorców i podzielić się z nimi osiągnięciami w uzdrawianiu polskiej oświaty.” ("Rzeczpospolita" 28.12.2006, www.men.gov.pl)