Uczą o różnorodności, wciągają w równościowe akcje, pierwsi wiedzą o pokrzywdzonych uczniach. I przede wszystkim: reagują na dyskryminację – liderzy i liderki równości, ważny zasób w szkole. Z Małgorzatą Jonczy-Adamską, koordynatorką badań „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona” rozmawia Marcin Fiedorowicz
Dzieci, żyjące z wirusem HIV, nie mogą być wykluczane z normalnego, codziennego funkcjonowania – potwierdza to Rzecznik Praw Dziecka.
Związek Nauczycielstwa Polskiego za skandaliczną uznał wypowiedź minister ds równego traktowania, Elżbiety Radziszewskiej, która w wywiadzie dla Gościa Niedzielnego stwierdziła, że szkoła katolicka ma prawo nie zatrudnić nauczycielki-lesbijki.
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, jak wygląda sprawa obiadów w szkołach w siedmiu małopolskich gminach. Zwróciła przy tym uwagę na segregację uczniów ze względu na zamożność portfeli rodziców.
Na stronach Fundacji Feminoteka zamieszczony został raport "Ślepa na płeć - edukacja równościowa po polsku", w którego tworzeniu braliśmy udział.
W jednym z gimnazjów w Gryficach (zachodniopomorskie), uczniowie z zamożnych rodzin dostają dobre posiłki podane na eleganckich talerzach. Biedniejsi gimnazjaliści jedzą skromne obiadowe porcje na plastikowych jednorazówkach.
Podręcznik dla nauczycielek i nauczycieli „Równa szkoła – edukacja wolna od dyskryminacji” został przygotowany i wydany przez Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Rzecznik Praw Obywatelskich skierował do ministra Romana Giertycha list w sprawie chorej na cukrzycę uczennicy, której szkoła odmawia prawa wniesienia na salę w czasie egzaminów pisemnych glukometru. W odpowiedzi Roman Giertych za pośrednictwem mediów zaapelował do okręgowych komisji egzaminacyjnych o stworzenie odpowiednich warunków zdawania egzaminów maturalnych uczniom chorym i niepełnosprawnym.