Ministerstwo Edukacji Narodowej przesłało 20.01. do konsultacji międzyresortowych i społecznych projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) „Cyfrowa szkoła" oraz projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia, dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania TIK.
W ramach programu pilotażowego organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe będą mogły składać wnioski o wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych – lista tych pomocy, obejmująca m.in. przenośne urządzenia komputerowe dla uczniów i nauczycieli, jest określona w programie. Nauczyciele szkół zakwalifikowanych do udziału w programie przez wojewodów będą zobowiązani do doskonalenia i samokształcenia w ramach organizowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, wykorzystywania TIK na zajęciach lekcyjnych oraz przeprowadzenia w okresie trwania programu pilotażowego lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK.
Na realizację programu pilotażowego przewidziano w budżecie państwa rezerwę celową w wysokości 50 mln zł; programem pilotażowym będzie objętych około 400 publicznych szkół podstawowych ze wszystkich województw.
Szkoły będą musiały jednak wnieść tzw. wkład własny - 20 proc. kwoty, o którą chcą się ubiegać. Nie musi to być jednak gotówka - wystarczy, jeśli przygotują szkołę technicznie do obsługi komputerowego sprzętu, czyli zadbają o internetowe łącze itp.
25 stycznia 2012 roku w MEN na podstawie zarządzenia ministra edukacji powołana została Rada do Spraw Informatyzacji Edukacji. Rada liczy 17 osób, przewodniczy jej prof. dr hab. Jan Madey . Rada jest organem pomocniczym ministra edukacji. Jej głównym zadaniem jest wspieranie ministra w przygotowaniu i realizacji wieloletniego programu rządowego wdrażania technologii cyfrowych w edukacji oraz doradzanie we wszystkich innych sprawach związanych z problematyką nowoczesnych technologii w edukacji. Inauguracyjne posiedzenie Rady odbyło się 26 stycznia.
MEN, 20.01.2012, 26.01.2012
W ramach programu pilotażowego organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe będą mogły składać wnioski o wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych – lista tych pomocy, obejmująca m.in. przenośne urządzenia komputerowe dla uczniów i nauczycieli, jest określona w programie. Nauczyciele szkół zakwalifikowanych do udziału w programie przez wojewodów będą zobowiązani do doskonalenia i samokształcenia w ramach organizowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, wykorzystywania TIK na zajęciach lekcyjnych oraz przeprowadzenia w okresie trwania programu pilotażowego lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK.
Na realizację programu pilotażowego przewidziano w budżecie państwa rezerwę celową w wysokości 50 mln zł; programem pilotażowym będzie objętych około 400 publicznych szkół podstawowych ze wszystkich województw.
Szkoły będą musiały jednak wnieść tzw. wkład własny - 20 proc. kwoty, o którą chcą się ubiegać. Nie musi to być jednak gotówka - wystarczy, jeśli przygotują szkołę technicznie do obsługi komputerowego sprzętu, czyli zadbają o internetowe łącze itp.
25 stycznia 2012 roku w MEN na podstawie zarządzenia ministra edukacji powołana została Rada do Spraw Informatyzacji Edukacji. Rada liczy 17 osób, przewodniczy jej prof. dr hab. Jan Madey . Rada jest organem pomocniczym ministra edukacji. Jej głównym zadaniem jest wspieranie ministra w przygotowaniu i realizacji wieloletniego programu rządowego wdrażania technologii cyfrowych w edukacji oraz doradzanie we wszystkich innych sprawach związanych z problematyką nowoczesnych technologii w edukacji. Inauguracyjne posiedzenie Rady odbyło się 26 stycznia.
MEN, 20.01.2012, 26.01.2012
A.B./A.D., 26 stycznia 2012