Monitor.edu.pl / Newsy Edukacyjne Kanał RSS: Monitor Edukacji

Tutoring rozwojowy we wrocławskich gimnazjach 

Kanał RSS: Newsy edukacyjne
W blisko połowie wrocławskich gimnazjów publicznych wprowadzany jest nowy system wychowawstwa szkolnego – tzw. tutoring rozwojowy. W ślad za Wrocławiem idą teraz inne miasta: Gniezno, Częstochowa i Siechnice. Zainteresowany jest także Poznań. 

Tutorzy wspomagają wychowawców, którzy mieli pod opieką 30 uczniów i zajmowali się głównie pracą administracyjną, dyscyplinowaniem i poprawianiem frekwencji. Każdy tutor ma pod opieką około dziesięciu uczniów i z każdym z nich pracuje indywidualnie – powinien mu poświęcić przynajmniej 15 minut w tygodniu i jedną godzinę lekcyjną w miesiącu. Te spotkania są jednak mało formalne, czasem wręcz spontaniczne. 

Jak podkreśla Gazeta Wyborcza, zdaniem uczniów tutoring "uczłowiecza" szkołę. Z badań przeprowadzonych w gimnazjach przez dr Marię Sitko, pedagoga z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, wynika, że może to być początek oddolnej rewolucji w oświacie.

Gazeta Wyborcza, 16.11.2010
A.B./A.D., 16 listopada 2010

Twoja opinia


Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Fundusze EOG Fundacja im. Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży