Opublikowany przez CKE arkusz nowego testu gimnazjalnego jest tak trudny, że poruszył nawet pedagogów – napisała Polska The Times.
W tym roku po raz pierwszy test będzie pisany według nowych zasad. Zdaniem nauczycieli pytania napisane są niezrozumiałym językiem, często są zbyt trudne a test pojawił się zbyt późno. Nauczyciele fizyki wskazują m.in., że pytania są podchwytliwe, a niuanse tak subtelne, iż uczniowie mają prawo ich nie zauważyć. Pojawiają się też zagadnienia, których w ogóle nie ma w podstawie programowej. W teście z języka polskiego temat rozprawki jest sformułowany zbyt zawile, dodatkowo uczniowie wykładają się na pytaniach z gramatyki.
Dotychczas nie opublikowano jeszcze przykładowego arkusza testu dla uczniów z dysfunkcjami.
Polskatimes, 24.11.2011
W tym roku po raz pierwszy test będzie pisany według nowych zasad. Zdaniem nauczycieli pytania napisane są niezrozumiałym językiem, często są zbyt trudne a test pojawił się zbyt późno. Nauczyciele fizyki wskazują m.in., że pytania są podchwytliwe, a niuanse tak subtelne, iż uczniowie mają prawo ich nie zauważyć. Pojawiają się też zagadnienia, których w ogóle nie ma w podstawie programowej. W teście z języka polskiego temat rozprawki jest sformułowany zbyt zawile, dodatkowo uczniowie wykładają się na pytaniach z gramatyki.
Dotychczas nie opublikowano jeszcze przykładowego arkusza testu dla uczniów z dysfunkcjami.
Polskatimes, 24.11.2011
A.B./A.D., 24 listopada 2011
Zobacz też:
CKE: przykładowe zestawy zadań