Sześciolatki są już w ponad 90. proc. szkół podstawowych. Podjęta przez resort oświaty kampania informacyjna na temat korzyści z obniżenia wieku szkolnego powinna ten wskaźnik jeszcze poprawić od 1 września - ocenia minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas.
„Paradoksem jest to, że samorządy mówią, iż szkoły są przygotowane do przyjęcia sześciolatków, natomiast ta opinia nie jest powszechna wśród rodziców” - powiedziała minister edukacji.
Minister poprosiła o współpracę z rodzicami w tej sprawie dyrektorów i nauczycieli przedszkoli oraz dyrekcje i nauczycieli szkół. Większe ma być także współdziałanie poradni psychologiczno-pedagogicznych z kierownictwami i kadrą szkół oraz przedszkoli, po to, żeby wspólnie rozmawiać o tym jak przedszkole ma przygotować dziecko do pójścia do pierwszej klasy i jak szkoła ma udowodnić, że jest dobrze przygotowana na jego przyjęcie.
Szefowa resortu edukacji podkreśliła, że obniżenie wieku szkolnego ma na celu danie dziecku szansy na lepszy rozwój. Realizacja tego projektu została w zeszłym roku odsunięta o dwa lata, by w tym czasie samorządy, rodzice, nauczyciele i nadzór pedagogiczny lepiej się przygotowali do tego wyzwania – przypomniała. Zapewniła, że nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego mają kompetencje i merytoryczne przygotowanie zawodowe zarówno do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym jak i z uczniem w klasach od I do III.
MEN postanowiło uhonorować te gminy, w których najwięcej dzieci sześcioletnich znalazło się w szkołach. Wyróżnienia otrzymały: Warszawa (46% sześciolatków i sześciolatek w szkołach), Sopot – 51,7%, Grodzisk Maz. - 30,9%, Międzylesie – 60,7%, Raszyn – 52,7%, Dobryszyce – 74,2%.
Serwis Samorządowy PAP, 21.05.2012, 04.06.2012
„Paradoksem jest to, że samorządy mówią, iż szkoły są przygotowane do przyjęcia sześciolatków, natomiast ta opinia nie jest powszechna wśród rodziców” - powiedziała minister edukacji.
Minister poprosiła o współpracę z rodzicami w tej sprawie dyrektorów i nauczycieli przedszkoli oraz dyrekcje i nauczycieli szkół. Większe ma być także współdziałanie poradni psychologiczno-pedagogicznych z kierownictwami i kadrą szkół oraz przedszkoli, po to, żeby wspólnie rozmawiać o tym jak przedszkole ma przygotować dziecko do pójścia do pierwszej klasy i jak szkoła ma udowodnić, że jest dobrze przygotowana na jego przyjęcie.
Szefowa resortu edukacji podkreśliła, że obniżenie wieku szkolnego ma na celu danie dziecku szansy na lepszy rozwój. Realizacja tego projektu została w zeszłym roku odsunięta o dwa lata, by w tym czasie samorządy, rodzice, nauczyciele i nadzór pedagogiczny lepiej się przygotowali do tego wyzwania – przypomniała. Zapewniła, że nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego mają kompetencje i merytoryczne przygotowanie zawodowe zarówno do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym jak i z uczniem w klasach od I do III.
MEN postanowiło uhonorować te gminy, w których najwięcej dzieci sześcioletnich znalazło się w szkołach. Wyróżnienia otrzymały: Warszawa (46% sześciolatków i sześciolatek w szkołach), Sopot – 51,7%, Grodzisk Maz. - 30,9%, Międzylesie – 60,7%, Raszyn – 52,7%, Dobryszyce – 74,2%.
Serwis Samorządowy PAP, 21.05.2012, 04.06.2012
A.B./A.D., 4 czerwca 2012