Około 430 tys. szóstoklasistów z 13 tys. szkół w Polsce pisało 8 kwietnia sprawdzian po podstawówce. Test, który odbył się po raz siódmy, ma na celu sprawdzać, co daje uczniom i uczennicom szkoła podstawowa. Dotychczasowe pokazywały, zdaniem „Dziennika”, że dzieci uczą się w podstawówkach niepotrzebnych szczegółów, nie umieją korzystać z wyuczonej wiedzy, nie łączą ze sobą informacji z różnych przedmiotów. Część egzaminu, która sprawdza umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy co roku wypada najgorzej. Na osiem punktów, które można zdobyć w pytaniach z tej kategorii, uczniowie zdobywają średnio 4,5.
Zdaniem ekspertów sytuację poprawi zmiana program nauczania w kierunku zwiększenia liczby zadań praktycznych. Ministerstwo Edukacji pracuje nad takimi zmianami.
Egzamin przeprowadzony 8 kwietnia, trwał godzinę, jego tytuł brzmiał: "Jasne jak słońce"; arkusz zawierał 25 zadań, w tym 20 testowych. Uczniowie i uczennice pisali także notatkę z prognozą pogody na podstawie mapy oraz wypracowanie dotyczące miejsca, które uważają za wyjątkowe.
W Szczecinie z powodu braku prądu w teście nie brali udziału uczniowie z 13 szkół; CKE ma wyznaczyć dla nich dodatkowy termin.
Wyniki testu znane będą pod koniec maja.
CKE, Dziennik, 8.04.2008, Gazeta Wyborcza, 9.04.2008
Zdaniem ekspertów sytuację poprawi zmiana program nauczania w kierunku zwiększenia liczby zadań praktycznych. Ministerstwo Edukacji pracuje nad takimi zmianami.
Egzamin przeprowadzony 8 kwietnia, trwał godzinę, jego tytuł brzmiał: "Jasne jak słońce"; arkusz zawierał 25 zadań, w tym 20 testowych. Uczniowie i uczennice pisali także notatkę z prognozą pogody na podstawie mapy oraz wypracowanie dotyczące miejsca, które uważają za wyjątkowe.
W Szczecinie z powodu braku prądu w teście nie brali udziału uczniowie z 13 szkół; CKE ma wyznaczyć dla nich dodatkowy termin.
Wyniki testu znane będą pod koniec maja.
CKE, Dziennik, 8.04.2008, Gazeta Wyborcza, 9.04.2008
A. D., 8 kwietnia 2008