Od połowy lutego w stacjach telewizyjnych pojawia się spot reklamujący matematykę. Żeglarka Marta Sziłajtis-Obiegło, która samotnie opłynęła świat, opowiada w nim, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać w czasie rejsu, by nie rozbić jachtu o inny statek czy skałę. Pod koniec reklamy pojawia się wzór na obliczenie tego czasu: jak twierdzi Rzeczpospolita, wzór zawiera błąd.
Wg Rzeczpospolitej, żeglarka przyznaje, że korzysta z bardziej skomplikowanego wzoru; agencja reklamowa jest zdania, że ponieważ uczniowie na ogół uważają matematykę za trudną i niepotrzebną, nie można nadmiernie komplikować wzoru pokazanego w spocie i że próbowano znaleźć kompromis „między treścią matematyczną a atrakcyjnością wizualną”.
Reklamy matematyki za ok. 20 mln zł (sześć spotów wizerunkowych i 75 3,5-minutowych filmów tłumaczących zagadnienia matematyczne) zamówiła Centralna Komisja Egzaminacyjna. Mają przełamywać w społeczeństwie stereotypy, że to trudny i nieprzydatny w życiu przedmiot. Kampania wiąże się z powrotem obowiązkowego egzaminu z matematyki na maturę.
– Jeśli w spocie jest błąd, to zażądamy poprawienia – powiedział Rzeczpospolitej dyrektor CKE i pogratulował tym, którzy zauważyli nieścisłość.
Rzeczpospolita, 1.03.2010
Wg Rzeczpospolitej, żeglarka przyznaje, że korzysta z bardziej skomplikowanego wzoru; agencja reklamowa jest zdania, że ponieważ uczniowie na ogół uważają matematykę za trudną i niepotrzebną, nie można nadmiernie komplikować wzoru pokazanego w spocie i że próbowano znaleźć kompromis „między treścią matematyczną a atrakcyjnością wizualną”.
Reklamy matematyki za ok. 20 mln zł (sześć spotów wizerunkowych i 75 3,5-minutowych filmów tłumaczących zagadnienia matematyczne) zamówiła Centralna Komisja Egzaminacyjna. Mają przełamywać w społeczeństwie stereotypy, że to trudny i nieprzydatny w życiu przedmiot. Kampania wiąże się z powrotem obowiązkowego egzaminu z matematyki na maturę.
– Jeśli w spocie jest błąd, to zażądamy poprawienia – powiedział Rzeczpospolitej dyrektor CKE i pogratulował tym, którzy zauważyli nieścisłość.
Rzeczpospolita, 1.03.2010
A.B./A.D., 1 marca 2010
Zobacz też:
Kampania telewizyjna CKE o matematyce