Duże zdjęcie Romana Giertycha, jego list do rodziców, nauczycieli i uczniów oraz pochlebne opinie o jego pracy – takie reklamy, zamieszczone na koszt resortu edukacji, ukazały się w siedmiu dużych dziennikach. Ministerstwo Edukacji na swoich stronach internetowych zamieściło komentarz rzecznika prasowego w tej sprawie; zdaniem MEN, „media rzadko obiektywnie piszą o rozpoczętym przez Ministra Romana Giertycha procesie naprawy polskiej szkoły i oświaty. Ze względu na nieprzychylność, a chwilami nawet stronniczość mediów Ministerstwo zdecydowało się na taką formę publikacji, aby za pośrednictwem mediów dotrzeć ze swoim przekazem do możliwie szerokiego grona odbiorców i podzielić się z nimi osiągnięciami w uzdrawianiu polskiej oświaty.”
("Rzeczpospolita" 28.12.2006, www.men.gov.pl)
("Rzeczpospolita" 28.12.2006, www.men.gov.pl)
Anna Dzierzgowska, 28 grudnia 2006