Jak pisze Rzeczpospolita, z raportu MEN wynika, że tylko 8 proc. przedszkoli zapewnia dzieciom odpowiednio dużo czasu na spacerach i zajęciach na dworze. Zaledwie 44 proc. dyrektorek i dyrektorów przedszkoli przyznaje, że spełnia zalecenia MEN co do planu zajęć. Chodzi o ilość czasu, jaki nauczyciel ma poświęcić na przygotowanie dziecka do nauki w szkole, zabawę oraz przebywanie na świeżym powietrzu.
MEN zapytał blisko 1,8 tys. dyrektorów placówek (ok.10%), jak realizują nową podstawę programową, która m.in. po raz pierwszy określa, jakie proporcje mają być zachowane między zajęciami a zabawą oraz przebywaniem w budynku i na dworze. Najczęściej wymieniane przyczyny to brak placów zabaw, niechęć rodziców i bogata oferta zajęć dodatkowych.
Rzeczpospolita, 24.09.2010
MEN zapytał blisko 1,8 tys. dyrektorów placówek (ok.10%), jak realizują nową podstawę programową, która m.in. po raz pierwszy określa, jakie proporcje mają być zachowane między zajęciami a zabawą oraz przebywaniem w budynku i na dworze. Najczęściej wymieniane przyczyny to brak placów zabaw, niechęć rodziców i bogata oferta zajęć dodatkowych.
Rzeczpospolita, 24.09.2010
A.B./A.D., 24 września 2010