Monitor.edu.pl / Newsy Edukacyjne Kanał RSS: Monitor Edukacji

Projekt polsko-niemieckiego podręcznika do historii

Kanał RSS: Newsy edukacyjne
Rada ekspertów, w której zasiadają przedstawiciele Polski i Niemiec, podczas konferencji prasowej 1.12., zaprezentowała dokument pod nazwą „Podręcznik do historii. Projekt polsko-niemiecki - Zalecenia". Jest to zbiór najważniejszych zagadnień europejskiej i światowej historii, ukazanych ze wspólnej polsko-niemieckiej perspektywy stanowiący zarys koncepcyjny opracowywanego polsko-niemieckiego podręcznika do nauczania historii. Dokument, nad którym rada pracowała dwa lata, obejmuje okres od prahistorii do końca XX wieku.

Kolejnym etapem w opracowaniu wspólnego podręcznika będzie wybór polskiego i niemieckiego wydawnictwa, które utworzą polsko-niemiecki tandem wydawniczy, oraz wybór autorów, którzy na podstawie „Zaleceń” opracują poszczególne rozdziały podręcznika.

Autorzy koncepcji podręcznika podkreślają, że nie ma on dawać gotowych odpowiedzi na wszystkie pytania, a jedynie stwarzać uczniom i uczennicom możliwość krytycznej pracy ze źródłami historycznymi.

Idea opracowania wspólnego, polsko-niemieckiego podręcznika do nauczania historii, zrodziła się w 2008 roku, w wyniku rozmów ministrów spraw zagranicznych Polski i Republiki Federalnej Niemiec.

MEN, 1.12.2010 r., Rzeczpospolita 2.12.2010
A.B./A.D., 1 grudnia 2010

Zobacz też:
Dyskusja o europejskim podręczniku do historii (październik 2008)
Wspólny, polsko-niemiecki podręcznik do historii (luty 2008)

Twoja opinia


Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Fundusze EOG Fundacja im. Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży