Wprowadzając zmiany w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym MEN planuje przeszkolić jednego nauczyciela z każdego powiatu. Przeszkolona osoba będzie musiała podzielić się wiedzą ze 100 innymi nauczycielami i nauczycielkami ze swojego regionu.
Zmiana zakłada, że pomoc psychologiczno-pedagogiczna ma być zapewniona dziecku już w przedszkolu i szkole czyli ma być najbliżej ucznia. To nauczyciele i nauczycielki mają zająć się rozpoznawaniem specyficznych trudności w uczeniu się w pierwszych klasach podstawówki, a potem wsparciem uczniów. Dopiero jeśli sobie nie poradzą, z pomocą mają im przyjść specjaliści z poradni. O szczegółach tej reformy mówili 8 marca br. urzędnicy MEN z wiceministrem Zbigniewem Włodkowskim na czele, podczas spotkania z Prezydium Zarządu Głównego ZNP.
Głos Nauczycielski, 11.03.2010
Zmiana zakłada, że pomoc psychologiczno-pedagogiczna ma być zapewniona dziecku już w przedszkolu i szkole czyli ma być najbliżej ucznia. To nauczyciele i nauczycielki mają zająć się rozpoznawaniem specyficznych trudności w uczeniu się w pierwszych klasach podstawówki, a potem wsparciem uczniów. Dopiero jeśli sobie nie poradzą, z pomocą mają im przyjść specjaliści z poradni. O szczegółach tej reformy mówili 8 marca br. urzędnicy MEN z wiceministrem Zbigniewem Włodkowskim na czele, podczas spotkania z Prezydium Zarządu Głównego ZNP.
Głos Nauczycielski, 11.03.2010
A.B./A.D., 11 marca 2010
Zobacz też:
Subiektywnie o dwóch latach ministerialnej ekipy