Głos Nauczycielski omawia nieoficjalne wyniki Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów. Do udziału w badaniach zgłosiło się blisko 10 tys. szkół, objęły 270 tys. uczniów.
Pierwsze wynik wskazują, że dzieci wiejskie i z małych miast (do 10 tys. mieszkańców) wypadają we wszystkich typach zadań o kilka punktów gorzej niż dzieci z większych i dużych miast. Zjawisko to potwierdza istnienie wyraźnych różnic w osiągnięciach uczniów.
Uczniowie i uczennice największe trudności mają w rozwiązywaniu zadań nietypowych lub takich, które wymagają zastosowania własnych strategii i rozwiązywania problemów. Poziom umiejętności czytania u trzecioklasistów od kilku lat nie zmienia się, nie mamy więc do czynienia z poprawą analogiczną do wyników 15-latków w badaniach PISA. Z badań wynika także, że najmłodsi uczniowie z wiejskich szkół i małych miast potrzebują raczej nie komputerów, lecz pomocy dydaktycznych.
Gazeta edu.pl, 16.06.2011
Pierwsze wynik wskazują, że dzieci wiejskie i z małych miast (do 10 tys. mieszkańców) wypadają we wszystkich typach zadań o kilka punktów gorzej niż dzieci z większych i dużych miast. Zjawisko to potwierdza istnienie wyraźnych różnic w osiągnięciach uczniów.
Uczniowie i uczennice największe trudności mają w rozwiązywaniu zadań nietypowych lub takich, które wymagają zastosowania własnych strategii i rozwiązywania problemów. Poziom umiejętności czytania u trzecioklasistów od kilku lat nie zmienia się, nie mamy więc do czynienia z poprawą analogiczną do wyników 15-latków w badaniach PISA. Z badań wynika także, że najmłodsi uczniowie z wiejskich szkół i małych miast potrzebują raczej nie komputerów, lecz pomocy dydaktycznych.
Gazeta edu.pl, 16.06.2011
A.B./A.D., 16 czerwca 2011