Do Sejmu trafi wkrótce nowa propozycja rządowa dotycząca oceniania uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Odchodzi ona od pierwotnego planu MEN, by na tym poziomie nauki oceniać uczniów wyłącznie poprzez oceny opisowe.
Zakłada ona, że w klasach I–III szkoły podstawowej ocenianie ma się odbywać „według skali i w formach określonych w statucie szkoły”, a dopiero w kolejnych punktach dodaje, że mogą to być oceny opisowe „jeżeli statut szkoły tak przewiduje”. Projekt nie precyzuje również, jak ocena opisowa powinna wyglądać.
edunews.pl, 27.11.2014
Zakłada ona, że w klasach I–III szkoły podstawowej ocenianie ma się odbywać „według skali i w formach określonych w statucie szkoły”, a dopiero w kolejnych punktach dodaje, że mogą to być oceny opisowe „jeżeli statut szkoły tak przewiduje”. Projekt nie precyzuje również, jak ocena opisowa powinna wyglądać.
edunews.pl, 27.11.2014
A.B., 27 listopada 2014