Reporterzy „Gazety Wyborczej” wracają do swoich szkół, by zobaczyć, jak nauczyciele i uczniowie radzą sobie w epoce nowych mediów: komputerów, komórek, internetu. 26 dziennikarzy - od Krakowa, przez Duszniki-Zdrój po Warszawę czy Gdańsk - wyrusza do podstawówek, gimnazjów, liceów, szkół publicznych i prywatnych, miejskich i wiejskich. Sprawdzą, co się w nich zmieniło po dziesięciu, a czasem nawet 30 latach. Ich wyprawę mona śledzić w blogu: www.szkola20.blox.pl. Od poniedziałku 17 maja będą zdawać relację w "Gazecie".
Reporterzy będą na lekcjach i na przerwach, w pracowniach internetowych, świetlicach i bibliotekach. Porozmawiają z nauczycielami, rodzicami, uczniami i ekspertami, po co w ogóle dziś chodzić do szkoły, skoro można odrabiać zadania w sieci? Po co internetowemu pokoleniu nauczyciele, skoro jest Wikipedia? Po co w ogóle coś pamiętać, skoro wszystko można sprawdzić w internecie przez komórkę?
A może wręcz przeciwnie - im więcej technologii wokół, tym nauczyciel i szkoła stają się ważniejsi?
Gazeta Wyborcza, 10.05.2010
Reporterzy będą na lekcjach i na przerwach, w pracowniach internetowych, świetlicach i bibliotekach. Porozmawiają z nauczycielami, rodzicami, uczniami i ekspertami, po co w ogóle dziś chodzić do szkoły, skoro można odrabiać zadania w sieci? Po co internetowemu pokoleniu nauczyciele, skoro jest Wikipedia? Po co w ogóle coś pamiętać, skoro wszystko można sprawdzić w internecie przez komórkę?
A może wręcz przeciwnie - im więcej technologii wokół, tym nauczyciel i szkoła stają się ważniejsi?
Gazeta Wyborcza, 10.05.2010
A.B./A.D., 10 maja 2010