Monitor.edu.pl / Newsy Edukacyjne Kanał RSS: Monitor Edukacji

Nauczycielstwo o wynikach próbnej matury

Kanał RSS: Newsy edukacyjne
W Dzienniku Gazeta Prawna nauczyciele szkół licealnych wypowiadają się na temat wyników próbnych egzaminów maturalnych.
Zbyt dużo materiału źródłowego do przeczytania, za duża liczba zadań, szokująca zmiana poziomu trudności poleceń – to niektóre z uwag do nowej matury. Pedagodzy przyznają, że niemal wszystkie przedmioty poszły uczniom gorzej niż w ubiegłych latach.

Nowa matura była ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich. Struktura i wymagania zmieniły się diametralnie w porównaniu z zeszłym rokiem. Z powodu zbyt obszernego materiału źródłowego kłopoty mieli nawet olimpijczycy.

Uwagi mają też nauczyciele przedmiotów ścisłych. Jedna z nauczycielek powiedziała Gazecie Prawnej, że w testach znalazły się zagadnienia, które omawia się na jednej z lekcji w ciągu trzech lat nauki i przeznacza się na nie kilka zadań, np. z przybliżeń.

Dyrektor CKE Marcin Smolik mówi, że zakres materiału, który będzie obowiązywał na egzaminie, stał się wiedzą powszechną w grudniu 2008 r. wraz z wejściem w życie nowej podstawy programowej. Dyrektor dodaje, że informator maturalny był dostępny w internecie od lipca 2013 r., a pół roku później komisja opublikowała też dodatkowe zestawy zadań. Wraz z diagnozą przedmaturalną, którą prowadził Instytut Badań Edukacyjnych, szkoły dostały blisko 150 zadań do każdego przedmiotu.

Dziennik Gazeta Prawna, 19.01.2015
A.B., 19 stycznia 2015

Zobacz też:
Próbna matura w grudniu (listopad 2014)

Twoja opinia


Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Fundusze EOG Fundacja im. Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży