W Dzienniku Gazeta Prawna nauczyciele szkół licealnych wypowiadają się na temat wyników próbnych egzaminów maturalnych.
Zbyt dużo materiału źródłowego do przeczytania, za duża liczba zadań, szokująca zmiana poziomu trudności poleceń – to niektóre z uwag do nowej matury. Pedagodzy przyznają, że niemal wszystkie przedmioty poszły uczniom gorzej niż w ubiegłych latach.
Nowa matura była ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich. Struktura i wymagania zmieniły się diametralnie w porównaniu z zeszłym rokiem. Z powodu zbyt obszernego materiału źródłowego kłopoty mieli nawet olimpijczycy.
Uwagi mają też nauczyciele przedmiotów ścisłych. Jedna z nauczycielek powiedziała Gazecie Prawnej, że w testach znalazły się zagadnienia, które omawia się na jednej z lekcji w ciągu trzech lat nauki i przeznacza się na nie kilka zadań, np. z przybliżeń.
Dyrektor CKE Marcin Smolik mówi, że zakres materiału, który będzie obowiązywał na egzaminie, stał się wiedzą powszechną w grudniu 2008 r. wraz z wejściem w życie nowej podstawy programowej. Dyrektor dodaje, że informator maturalny był dostępny w internecie od lipca 2013 r., a pół roku później komisja opublikowała też dodatkowe zestawy zadań. Wraz z diagnozą przedmaturalną, którą prowadził Instytut Badań Edukacyjnych, szkoły dostały blisko 150 zadań do każdego przedmiotu.
Dziennik Gazeta Prawna, 19.01.2015
Zbyt dużo materiału źródłowego do przeczytania, za duża liczba zadań, szokująca zmiana poziomu trudności poleceń – to niektóre z uwag do nowej matury. Pedagodzy przyznają, że niemal wszystkie przedmioty poszły uczniom gorzej niż w ubiegłych latach.
Nowa matura była ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich. Struktura i wymagania zmieniły się diametralnie w porównaniu z zeszłym rokiem. Z powodu zbyt obszernego materiału źródłowego kłopoty mieli nawet olimpijczycy.
Uwagi mają też nauczyciele przedmiotów ścisłych. Jedna z nauczycielek powiedziała Gazecie Prawnej, że w testach znalazły się zagadnienia, które omawia się na jednej z lekcji w ciągu trzech lat nauki i przeznacza się na nie kilka zadań, np. z przybliżeń.
Dyrektor CKE Marcin Smolik mówi, że zakres materiału, który będzie obowiązywał na egzaminie, stał się wiedzą powszechną w grudniu 2008 r. wraz z wejściem w życie nowej podstawy programowej. Dyrektor dodaje, że informator maturalny był dostępny w internecie od lipca 2013 r., a pół roku później komisja opublikowała też dodatkowe zestawy zadań. Wraz z diagnozą przedmaturalną, którą prowadził Instytut Badań Edukacyjnych, szkoły dostały blisko 150 zadań do każdego przedmiotu.
Dziennik Gazeta Prawna, 19.01.2015
A.B., 19 stycznia 2015
Zobacz też:
Próbna matura w grudniu (listopad 2014)