Monitor.edu.pl / Newsy Edukacyjne Kanał RSS: Monitor Edukacji

Nauczyciele i nauczycielki będą decydować o wsparciu lub indywidualnym nauczaniu

Kanał RSS: Newsy edukacyjne
To nauczyciele będą decydować o tym, którym uczniom należy się wsparcie lub indywidualne nauczanie. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna pomogą tylko w skrajnych przypadkach – poinformował Sejmie wiceminister edukacji Zbigniew Włodkowski w ramach informacji o szczegółach reformy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Liczba uczniów i uczennic potrzebujących pomocy stale wzrasta. W 2008 r. poradnie psychologiczno-pedagogiczne objęły pomocą 12,4 proc. dzieci i młodzieży do 19. roku życia, a w 2010 r. ten odsetek wzrósł już do 12,8 proc. Zdaniem MEN obowiązek udzielenia pomocy takim uczniom powinien spoczywać przede wszystkim na nauczycielach, którzy tylko będą się wspomagać psychologami i pedagogami. Nauczyciel będzie więc musiał prowadzić m.in. kartę indywidualnych potrzeb ucznia.

MEN przygotuje 450 "liderów zmian", którzy w ciągu najbliższych 2 miesięcy przeszkolą 4,5 tys. nauczycieli. Przeszkoleni nauczyciele otrzymają materiały szkoleniowe i będą mogli nadal korzystać z konsultacji z liderami zmian. Wypracowane podczas szkoleń materiały będą również udostępnione na stronach ministerstwa edukacji. Na ten cel MEN przeznacza ponad 7 mln zł - poinformował wiceszef MEN.

Głos Nauczycielski, 23.09.2010
A.B./A.D., 23 września 2010

Twoja opinia


Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Fundusze EOG Fundacja im. Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży