Nie będzie osobnej ustawy o systemie oceniania jakości - poinformowała minister edukacji Katarzyna Hall. Zapowiedziała, że kwestie dotyczące nowego systemu nadzoru pedagogicznego znajdą się w przygotowywanym projekcie nowelizacji ustawy o systemie oświaty. Jak wyjaśniła, takie jest zalecenie Rządowego Centrum Legislacji.
2 lutego podczas zorganizowanej przez ZNP konferencji "Konsolidacja administracji oświatowej i zasobów oświaty publicznej - szansa czy zagrożenie?", minister Hall powiedziała, że odstąpienie od projektu osobnej ustawy o systemie oceniania jakości nie oznacza odejścia od pomysłu zmian w nadzorze, gdyż "polska edukacja potrzebuje nowoczesnego narzędzia badającego szkoły wieloaspektowo". Poinformowała, że podczas konsultacji do projektu ustawy o systemie oceniania jakości napłynęło bardzo dużo uwag, w tym wiele szczegółowych. Brane były one pod uwagę podczas prac nad projektem ustawy i będą brane podczas prac nad projektem nowelizacji ustawy o systemie oświaty.
MEN wycofuje się z pomysłu utworzenia tylko siedmiu Okręgowych Ośrodków Jakości Edukacji, które miałby zastąpić dotychczasowe kuratoria i wchłonąć Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Instytucje ds. jakości edukacji o randze wojewódzkiej mają powstać w każdym z 16 województw. Oznacza to, że np. zamiast kilkudziesięciu ROJE i siedmiu OOJE mogłoby być tylko 16 ROJE.
Gazeta Prawna, Głos Nauczycielski, 2.02.2011
2 lutego podczas zorganizowanej przez ZNP konferencji "Konsolidacja administracji oświatowej i zasobów oświaty publicznej - szansa czy zagrożenie?", minister Hall powiedziała, że odstąpienie od projektu osobnej ustawy o systemie oceniania jakości nie oznacza odejścia od pomysłu zmian w nadzorze, gdyż "polska edukacja potrzebuje nowoczesnego narzędzia badającego szkoły wieloaspektowo". Poinformowała, że podczas konsultacji do projektu ustawy o systemie oceniania jakości napłynęło bardzo dużo uwag, w tym wiele szczegółowych. Brane były one pod uwagę podczas prac nad projektem ustawy i będą brane podczas prac nad projektem nowelizacji ustawy o systemie oświaty.
MEN wycofuje się z pomysłu utworzenia tylko siedmiu Okręgowych Ośrodków Jakości Edukacji, które miałby zastąpić dotychczasowe kuratoria i wchłonąć Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Instytucje ds. jakości edukacji o randze wojewódzkiej mają powstać w każdym z 16 województw. Oznacza to, że np. zamiast kilkudziesięciu ROJE i siedmiu OOJE mogłoby być tylko 16 ROJE.
Gazeta Prawna, Głos Nauczycielski, 2.02.2011
A.B./A.D., 2 lutego 2011
Zobacz też:
Biuletyn Monitora: Ustawa o systemie oceniania jakości edukacji - uwagi do systemowych rozwiązań