Resort edukacji nie pracuje nad zmianami, dotyczącymi statusu dyrektora. Poświęcony temu zagadnieniu raport Ośrodka Rozwoju Edukacji nie jest dla MEN rekomendacją - wyjaśnia minister Krystyna Szumilas.
Instytut Badań w Oświacie na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji przygotował raport „Sytuacja i status zawodowy dyrektorów szkół". Oprócz podsumowania badań, znalazły się w nim również propozycje zmian, zbieżne, jak podaje Serwis Samorządowy PAP, z głosami samorządowców.
W myśl rekomendacji Instytutu nowo wybrany dyrektor po wygraniu konkursu miałby zawieszone na okres pełnienia funkcji przywileje wynikające z Karty Nauczyciela i byłby zatrudniany przez organ prowadzący jako pracownik samorządowy. Wśród wskazań pojawiło się także umożliwienie samorządom odbierania wybranym szkołom pełnej samodzielności finansowej.
Krystyna Szumilas, szefowa MEN w odpowiedzi przypomniała, że opracowanie powstało w związku z realizacją projektu systemowego „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym".
„W ramach projektu opracowywane są analizy i raporty oraz zbierane są opinie i ekspertyzy naukowe oraz prawne, które głównie mają wspierać samorządowców w podejmowanych przez nich działaniach dotyczących lokalnej oświaty. Mogą one stanowić źródło informacji lub inspiracji do rozwiązań" - wskazuje szefowa MEN.
Podkreśla, że obok innych zagadnień w ww. raporcie został także podjęty temat sytuacji i statusu dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz relacji pomiędzy dyrektorami szkół a organami prowadzącymi, tj. jednostkami samorządu terytorialnego.
„Żadne z przygotowywanych opracowań nie jest i nie było w swoim pierwotnym założeniu przygotowywane w formie rekomendacji kierowanych do ministra edukacji narodowej" - zaznacza Szumilas. I zapewnia: „Ministerstwo Edukacji Narodowej nie pracuje nad zmianami dotyczącymi statusu dyrektora szkoły".
Serwis Samorządowy PAP, 03.04.2012
Instytut Badań w Oświacie na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji przygotował raport „Sytuacja i status zawodowy dyrektorów szkół". Oprócz podsumowania badań, znalazły się w nim również propozycje zmian, zbieżne, jak podaje Serwis Samorządowy PAP, z głosami samorządowców.
W myśl rekomendacji Instytutu nowo wybrany dyrektor po wygraniu konkursu miałby zawieszone na okres pełnienia funkcji przywileje wynikające z Karty Nauczyciela i byłby zatrudniany przez organ prowadzący jako pracownik samorządowy. Wśród wskazań pojawiło się także umożliwienie samorządom odbierania wybranym szkołom pełnej samodzielności finansowej.
Krystyna Szumilas, szefowa MEN w odpowiedzi przypomniała, że opracowanie powstało w związku z realizacją projektu systemowego „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym".
„W ramach projektu opracowywane są analizy i raporty oraz zbierane są opinie i ekspertyzy naukowe oraz prawne, które głównie mają wspierać samorządowców w podejmowanych przez nich działaniach dotyczących lokalnej oświaty. Mogą one stanowić źródło informacji lub inspiracji do rozwiązań" - wskazuje szefowa MEN.
Podkreśla, że obok innych zagadnień w ww. raporcie został także podjęty temat sytuacji i statusu dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz relacji pomiędzy dyrektorami szkół a organami prowadzącymi, tj. jednostkami samorządu terytorialnego.
„Żadne z przygotowywanych opracowań nie jest i nie było w swoim pierwotnym założeniu przygotowywane w formie rekomendacji kierowanych do ministra edukacji narodowej" - zaznacza Szumilas. I zapewnia: „Ministerstwo Edukacji Narodowej nie pracuje nad zmianami dotyczącymi statusu dyrektora szkoły".
Serwis Samorządowy PAP, 03.04.2012
A.D., 3 kwietnia 2012
Zobacz też:
Dyskusja w MEN na temat statusu zawodowego dyrektora (lipiec 2010)