Marcin Smolik, Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, powiedział Gazecie Prawnej, że jest zwolennikiem trudniejszej niż dotychczas matury. W rozmowie z Gazetą Prawną zapowiada, że testy na poziomie rozszerzonym będą sukcesywnie modyfikowane. Dodaje również, że pojawią się w nich mniej schematyczne zadania. Trudniejsze zadania mają pojawić się na maturze od 2016 r.
Zmianie nie ulegną zadania na poziomie podstawowym, przeciwnie staną się one jeszcze łatwiejsze, ponieważ cześć sprawdzanych umiejętności zostanie przeniesiona na poziom rozszerzony.
Zmiany w egzaminach wynikają z wprowadzenia nowej podstawy programowej, zgodnie z którą uczniowie uczyć się będą w klasach profilowanych..
Przykładowe zadania ma podać w październiku Instytut Badań Edukacyjnych.
Dziennik Gazeta Prawna, 1.10.2014
Zmianie nie ulegną zadania na poziomie podstawowym, przeciwnie staną się one jeszcze łatwiejsze, ponieważ cześć sprawdzanych umiejętności zostanie przeniesiona na poziom rozszerzony.
Zmiany w egzaminach wynikają z wprowadzenia nowej podstawy programowej, zgodnie z którą uczniowie uczyć się będą w klasach profilowanych..
Przykładowe zadania ma podać w październiku Instytut Badań Edukacyjnych.
Dziennik Gazeta Prawna, 1.10.2014
A.B., 1 października 2014