Co piąty uczeń lub uczennica ma trudności ze słyszeniem. Wprowadzenie powszechnych badań słuchu wśród uczniów to jeden z priorytetów z dziedziny zdrowia, na których będzie się skupiać Polska w czasie prezydencji w UE. Jakub Gołąb z Ministerstwa Zdrowia mówił Rzeczpospolitej, że ma nadzieję, że w grudniu państwa unijne przyjmą wspólną konkluzję dotyczącą wad słuchu, która będzie wskazówką, jak tworzyć i skutecznie realizować politykę w tym zakresie.
Z międzynarodowych badań Instytutu Fizjologii i Patologii słuchu wynika, że państwa UE, choć zazwyczaj robią badania wykrywające wady słuchu u wszystkich noworodków, rezygnują z tego u starszych dzieci. Tymczasem co piąte dziecko zaczynające naukę ma problemy ze słuchem, co trzecie wadę wzroku, a co czwarte kłopoty z artykulacją.
Rzeczpospolita, 13.09.2011
Komentarz Redakcji Monitora
Bardzo dobry pomysł - ale dlaczego badany ma być tylko słuch?
A.D.
Z międzynarodowych badań Instytutu Fizjologii i Patologii słuchu wynika, że państwa UE, choć zazwyczaj robią badania wykrywające wady słuchu u wszystkich noworodków, rezygnują z tego u starszych dzieci. Tymczasem co piąte dziecko zaczynające naukę ma problemy ze słuchem, co trzecie wadę wzroku, a co czwarte kłopoty z artykulacją.
Rzeczpospolita, 13.09.2011
Komentarz Redakcji Monitora
Bardzo dobry pomysł - ale dlaczego badany ma być tylko słuch?
A.D.
A.B./A.D., 13 września 2011
Zobacz też:
Fatalny stan zdrowia polskich uczniów i uczennic (maj 2009)