„Głos Nauczycielski” przeprowadził ankietę na temat wykorzystania tzw. godzin karcianych. Wzięło w niej udział 795 osób. Na pytanie „Jak najczęściej realizujesz godziny karciane?” 39% odpowiedziało, że prowadzi dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, 34% wybrało odpowiedź: "Prowadzę zajęcia wyrównawcze". 8% odpowiedziało: "Rozliczam w ten sposób wycieczki (lekcje muzealne, wyjazdy, wyjścia do kina itp.)". 11% uczestników i uczestniczek ankiety realizuje karciane w "inny sposób".
7% głosujących to nauczyciele wysyłani w ramach "karcianych" na zastępstwa. To pokazuje, zdaniem tygodnika, że istnieje problem z nadużywaniem tych dodatkowych godzin przez dyrekcje szkół. Godziny te miały być przeznaczane na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z uczniami, a tymczasem wciąż są przypadki, kiedy są wykorzystywane do oszczędzania na niepłaceniu nauczycielom za dodatkową pracę.
Głos Nauczycielski, 5.01.2011
7% głosujących to nauczyciele wysyłani w ramach "karcianych" na zastępstwa. To pokazuje, zdaniem tygodnika, że istnieje problem z nadużywaniem tych dodatkowych godzin przez dyrekcje szkół. Godziny te miały być przeznaczane na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z uczniami, a tymczasem wciąż są przypadki, kiedy są wykorzystywane do oszczędzania na niepłaceniu nauczycielom za dodatkową pracę.
Głos Nauczycielski, 5.01.2011
A.B./A.D., 5 stycznia 2011
Zobacz też:
Trybunał Konstytucyjny zbada dodatkowe godziny pracy nauczycieli (październik 2010)