Monitor.edu.pl / Felietony Kanał RSS: Monitor Edukacji

Od Redakcji

Kanał RSS: Newsy edukacyjne
Niniejszy biuletyn zawiera cztery dość różne teksty, które, jak mamy nadzieję, ułożą się jednak w pewną całość.

Zestawienie projektów, które choć należą do perspektywy finansowej 2007-2013 rozpoczęły się, lub weszły w kolejną fazę, w latach 2013-14 pozwala przypomnieć, o jakich kwotach i o jakiej skali wydatków mówimy, kiedy mówimy i projektach systemowych. Jest to niejako rzut oka "z góry" na system wydawania unijnych pieniędzy.

Analiza ekspertki z Fundacji Helsińskiej, Elżbiety Czyż, dotycząca problemów z unieważnianiem egzaminu maturalnego pozwala zobaczyć, w jaki sposób w systemie egzaminacyjnym traktowani są uczniowie i uczennice.

Dwa kolejne teksty, należące do zapoczątkowanego w biuletynie Monitora w październiku 2012 roku niby-cyklu, który nazwałam wówczas "widziane z dołu", oferują spojrzenie na maturę 2015 z perspektywy nauczycieli i nauczycielek, zatrudnionych do jej "obsługi". Nieprzypadkowo pisząc w 2012 roku pierwszy tekst z tego cyklu zakończyłam go zdaniem "My, pedagożki i pedagodzy. My funkcjonariuszki i funkcjonariusze anonimowej machiny państwa". Nieprzypadkowo Jacek Bąkowski, nauczyciel języka angielskiego, podpisał się pod swoim tekstem w niniejszym numerze biuletynu "niższy urzędnik oświatowy".
A.D., 31 marca 2015

Zobacz też:
"Niedokończone" projekty Priorytetu III
Unieważnienie egzaminu maturalnego
Widziane z dołu: na szkoleniu egzaminatorów
Widziane z dołu: trochę wieści z OKE i CKE

Twoja opinia


Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Fundusze EOG Fundacja im. Stefana Batorego Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży